Homepage The News Homepage Contact Us EDIT THE FILE LINKS.PHP # # # F.A.Q.
 
 
 
תפריט
אודות התערוכה
ברכות
קטלוג התערוכה
הרצאות הכנס
ספר אורחים
לתערוכה וירטואלית תשס"ה
תקשוב במרכז באתר המחוזי
הקשר הרב דורי
אתיקה באתר בי"ס
מובילי התקשוב במחוז
עקוב אחרי
 
אודות התערוכה arrow הרצאות הכנס arrow "מי שמצביע משפיע" – טכנולוגיה חדשנית בשיעור חי
 
"מי שמצביע משפיע" – טכנולוגיה חדשנית בשיעור חי הדפס דואל

חט"ב "אבני החושן" ראשל"צ

חט"ב "אבני החושן" בהנהלת רחל שפיגל מחפשת דרכי הוראה המעודדות את התלמידים לגלות סקרנות, ערנות ומעורבות פעילה במהלך השיעור. הלמידה האינטראקטיבית נמצאה כעונה לתפיסה זו.


המנהלת: רחל שפיגל

המפקחת: יעל גרוס
תחום הדעת: גיאוגרפיה
אוכלוסיית היעד: כיתות ח'


רקע כללי:

על מנת לממש את ההוראה האינטרקטיבית, נענינו לפניית חברת magiClass לה מוצרים ייחודיים בתחום זה, והחלטנו להתאים אותם לצרכינו. אנו מקיימים דיאלוג עם אנשי החברה ומשמשים כצוות מו"פ, בהיבט הפדגוגי ובהיבט הטכני.
השנה התנסינו בלמידה באמצעות המערכת הטכנולוגית במקצועות מתמטיקה, מורשת, אזרחות וגיאוגרפיה.
כמנהלת ביה"ס בחרתי להוות מודלינג ולנסות את המערכת באופן ישיר, באמצעות הוראת הגיאוגרפיה.


דרישות מוקדמות:

* ספר לימוד בגיאוגרפיה המופיע כתקליטור ("ישראל האדם והמרחב" בהוצאת מט"ח)
* מחשב נייד/נייח בכתה 

* מקרן 

* יחידת שידור מהמחשב ליחידת שידור של התלמיד 
* יחידת שידור אישית לזיהוי התלמיד
* התוכנה של magiClass
* מצגת Power Point
 במצגת מוצג השיעור ובתוכו משולבים שאלות אינטראקטיביות מ- 3 סוגים:
-  נכון / לא נכון
- רב ברירה (אמריקאיות) עם סימון התשובה הנכונה
-
רב ברירה ללא סימון התשובה הנכונה


חלק מהשאלות מתוכנתות כך שהתלמיד יוכל לזהות מיידית את התשובה הנכונה, ובחלק מהשאלות התלמיד לא יודע את התשובה הנכונה, מצב המאפשר למורה לנהל דיון ולהבהיר טעויות / שגיאות ואת התשובות הנכונות.

הכנות:

חיבור למחשב נייד והצגת המצגת,
חלוקת יחידות זיהוי ויחידת שידור לכל תלמידים (ע"י תורן הכתה),
בדיקת נוכחות אינטראקטיבית ו
העלאת המצגת

מהלך השיעור:

בתחילת השיעור מוצגת מטרת השיעור, אופן העברתו ודרכי הערכה ע"י קביעת המשקל של כל שאלה במרכיב הציון הכללי.
השיעור יכול להתבצע באופנים מגוונים; הרצאה פרונטלית, עבודה מול מחשב, עבודה עם חוברת/ספר לימוד ושילוב המצגת.
עם הצגת השאלות, מתוכנן זמן תגובה (כ- 60 שניות לשאלה ממוצעת), התלמידים עונים ע"י לחיצה על יחידת השידור האישית. כלל הכתה צופה בשעון הזמן ובמספר התלמידים שענו. עם סיום הזמן המתוכנן לשאלה, התלמידים רואים את התפלגות תשובותיהם באחוזים ובגרף. המורה יכול לראות את התשובה של כל תלמיד ואת הפילוחים השונים של תשובות התלמידים בעזרת תוכנת ה- Excel.

בסיום מוצגת לתלמידים שאלת משוב כללית לגבי הבנת השיעור. כמו כן, כל תלמיד מקבל נתונים לגבי ההישגים האישים שלו. אין חשיפה של ההישגים האישים של התלמידים.

סיכום ומסקנות:

במישור המערכתי, רצוי להכיל כלי עבודה חדשים בכתה - מחשב נייח/נייד ומקרן.
המורה מחויב לתכנון מראש של השיעור בעזרת מצגת. למורה ניתן משוב מיידי, פילוח הישגים בתוכנת ה- Excel.
קיימת התאמה לכתה ההטרוגנית.
התלמידים קשובים ופעילים. התלמידים מקבלים משוב מיידי על תשובותיהם. לכל תלמיד יש אפשרות תגובה/שאלה. קיימת התייחסות קבוצתית למשימה, "מי שמצביע משפיע". ניתן לערוך חידונים שכבתיים.

לשאלות ניתן לפנות ל- רחל שפיגל, מנהלת חט"ב "אבני החושן" דוא"ל : כתובת דואל זו מוגנת מדואר זבל, אתה צריך לאפשר Javascript בכדי לצפות בה

עידכון אחרון ( רביעי, 30 מאי 2007 )